Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2020

Περιήγηση στις ακτές της Νότιας Εύβοιας από την πλευρά του Νότιου Ευβοικού. Κάρυστος- Ζαχαριά με τον Dikelas Diving Center

Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται στοιχεία της ιστορίας και αρχαιολογίας της ... αυτοκρατορικούς χρόνους και αποτελεί προϊόν των σωστικών ανασκαφών και των ... η γράφουσα στην περιοχή της νότιας Εύβοιας κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας ... Αρχάμπολη και Φιλάγρα, στις οποίες έχουν αποδοθεί, χωρίς ασφαλή τεκμήρια, ...
από Μ Χιδίρογλου - ‎2012

Η ακτογραμμή της Νότιας Εύβοιας είναι ένα άγνωστο μυστήριο για τους περισσότερους από εμάς. Πολλά σημεία της δεν είναι προσβάσιμα από την στεριά και ο μοναδικός τρόπος θα δει κάποιος τις ιδιαιτερότητες και τις εκπληκτικές εκπλήξεις που κρύβει ,είναι μόνο με σκάφος.
Ξεναγός μας, ο Κυριάκος Δικέλας που διοργανώνει τις ημερήσιες εκδρομές και μας εξηγεί σε κάθε κυματισμό τι βλέπουμε και μερικά ιστορικά στοιχεία για τον κάθε τόπο.
Ξεκινήσαμε περίπου στις 10 από το λιμάνι της Καρύστου. Μια χαρούμενη παρέα γνωστών και αγνώστων με περιέργεια και προσμονή για το άγνωστο.
Στην Κάρυστο είχε άπνοια αλλά πρέπει να έχουμε τον νου μας ότι πάντα στο στενό του Καφηρέα τα μποφώρ είναι πάντα συν 2.
Έτσι ενώ αφήναμε πίσω μας τις γνωστές παραλίες της Καρύστου, ο αέρας δυνάμωσε αλλά δεν πέρασε τα 4 μποφώρ.
Στην πορεία μας είδαμε τις παραλίες, Άγιοι, Καστρί, Κάλαμος ,Λινάρι, Ποτάμι ,Σπυλίτσες και άλλες . Όμως το ενδιαφέρον τραβά το πεσμένο σπήλαιο με τους σταλακτίτες να είναι εμφανείς και διατηρημένοι.
Αρχαία λατομεία και ημιτελείς κολώνες αφημένες στην φθορά του χρόνου, 2 χουρμαδιές το μόνο στολίδι της πλαγιάς και τα σπηλαιώδη πετρώματα να αφήνουν ανοίγματα για ήρεμους κόλπους και φιλόξενες παραλίες.

"Καλώς ήρθατε στην Ταιλάνδη του Καβοντόρου" μας είπε ο καπετάνιος μας και όλοι νομίζαμε ότι ήταν κάποιο αστείο μέχρι που είδαμε μπροστά μας να ορθώνονται τεράστιοι βράχοι μέσα στην θάλασσα
Περνώντας μέσα από το στενό άνοιγμα τους βρεθήκαμε σε μια αγκαλιά γκρεμνών που υψώνονταν πολλά μέτρα πάνω από την θάλασσα σχηματίζοντας μια ημιτελή στεφάνη που σε γεμίζει δέος.
Εκεί σταματήσαμε, βάλαμε τις στολές μας και περάσαμε μέσα από το άνοιγμα για να βρεθούμε απέναντι σε μια σπηλιά που στο βάθος της κολυμπούσαν γαρίδες και στην είσοδο της υπάρχει μια εντυπωσιακή ροζ πέτρα.

Γυρίσαμε στο σκάφος και περνώντας την σπηλιά της Ζαχαριάς, βγήκαμε στην παραλία της Ζαχαριάς.

Η παραλία της Ζαχαριάς ήταν μια αποκάλυψη χρωμάτων και σχηματισμών. Τα νερά που στάζουν και τρέχουν από τις πλαγιές, έχουν σχηματίσει απίστευτες εικόνες που αφήνουν την φαντασία του κάθε ενός να διαλέξει το τι θα δει.

Τα χρώματα των πετρωμάτων είναι ένα αξιοθέατο από μόνο του ενώ το λάξεμα της θάλασσας πάνω τους είναι ένα έργο τέχνης από τον πιο μεγάλο βράχο μέχρι  και το πιο μικρό βότσαλο.
Εκεί, ανεβαίνοντας την ρεματιά, η παρέα επισκέφθηκε έναν παλιό νερόμυλο.
Πάνω στην πλαγιά και γυρίζοντας προς Αρχάμπολη βλέπει κανείς έντονα τα ίχνη της ζωής του χωριού παλαιότερα. Στηριγμένες πεζούλες, και χωρισμένα χωράφια πιστοποιούν την ανάγκη του μύλου και την ύπαρξη της ζωής σε εκείνες τις εγκαταλελειμμένες πλαγιές. Λίγα μίλια πιο κει,
οι εκκλησίες του χωριού Ευαγγελισμός, φρεσκοβαμμένες έλαμπαν το άσπρο και το μπλε τους στον πρωινό ήλιο, δείχνοντας ότι στο καταπράσινο χωριό  η καρδιά της ζωής στον Κάβο Ντόρο ακόμα κτυπά.
Ο επόμενος σταθμός μας ήταν η Αρχάμπολη.
Εκεί βουτήξαμε και μπήκαμε στις 3 από τις 4 σπηλιές η κάθε μια με τα δικά της χαρακτηριστικά. Άλλη με ψηλό θόλο και μια ατομική παραλία, άλλη πάλι με διαδρόμους που μόνο  το φως του φακού μπορούσε να φωτίσει, άλλη μυστηριώδης και τρομαχτική να αντιλαλεί το πλατάγισμα των κυμάτων πάνω στους βράχους της εισόδου.
 Εκεί βρίσκουν προστασία και στέγη οι λίγες φώκιες που έχουν απομείνει στην περιοχή.

Μετά τις σπηλιές επισκεφθήκαμε τον Αρχαιολογικό χώρο στον περίβολο της εκκλησίας. Είναι κρίμα που δεν υπάρχει ούτε μια πινακίδα που να λέει το τι είναι εκεί.
Μπορείτε να διαβάσετε τους συνδέσμους που αναφέρουν όλα τα στοιχεία, ιδιαίτερα την διατριβή της κ.Χιδίρογλου.

Ενώ το απόγευμα προχωρούσε ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό μας. Την παραλία Διπόταμος.
 Στην ουσία είναι δύο παραλίες, η κάθε μια, εκεί που εκβάλει ο κάθε ποταμός.
Μικρές λίμνες με γλυκό νερό αλλάζουν την μορφολογία της παραλίας ανάλογα τον όγκο του νερού που κατεβάζουν οι μικροί καταρράκτες.
Αρχές Σεπτέμβρη και ακόμα το νερό τρέχει. Το περιβάλλον ιδανικό για μικρές αναβάσεις και πολλές φωτογραφίες.
Η ώρα πλησίαζε επτά και μισή και είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής.
Ο αέρας είχε πέσει και στο στενό του Καφηρέα ανάμεσα στην Άνδρο και την Εύβοια, μικρές βαρκούλες σαν τελείες σε μια μπλε σελίδα απλώνονταν εδώ και εκεί.
Και ξαφνικά ένα δελφίνι μας έκανε την χάρη να κάνει μια βουτιά και να εξαφανιστεί στα βάθη της θάλασσας.
Ο ήλιος πήγαινε στην δύση του και εμείς επιστρέψαμε στην Κάρυστο γεμάτοι εικόνες, χρώματα και αισθήματα πολύ πιο πολλά και πολύ πιο έντονα από ότι θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε.

Οι εκδρομές προς την Αρχάμπολη και την Ζαχαριά λόγω καιρού δεν είναι κάτι που μπορεί να μπει σε συγκεκριμένο πρόγραμμα για αυτό αφήστε το όνομα σας στο DIKELAS DIVING CENTER τηλ 2224 025765 https://www.facebook.com/dikelas.gr η στείλτε μήνυμα στην σελίδα για να μπείτε στην λίστα ενδιαφερόμενων.Στην τιμή περιλαμβάνονται ένα κύριο γεύμα και 2 μικρότερα όπως και πολλές φωτογραφίες σας στις σπηλιές.

Αν πάλι έχετε σκάφος η φίλους με σκάφος, μην παραμελήσετε να κάνετε αυτήν την βόλτα.